sessilicious

Direktlänk till inlägg 20 juni 2012

Städdag deluxe

Av Sofia - 20 juni 2012 20:15

Ja herrejävlar! Idag tog jag ett ryck utöver det vanliga kan man ju milt uttrycka det. Putsat fönster så nu är ryggen sönder. Och inte går det att laga med klister heller. Borde kräva en fet massage av min gubbe meeen efter som han står med den största stek på denna planet och fixar sen middag så får jag väl nöja mig med det. Inte alla som får äta stek på en Onsdag. Åh, jag är en lyckligt lottad kvinna! And i lööööve you! 


Idag alltså, hamrat upp tavlor, satt upp hyllor, städt badrum, fixat sovrum, diskat, organisera kylen, vattnat blommor, putsat fönster. Har man tråkigt så har man och nu börjar det ta sig. Köket är klart, hallen är klar, nästa projekt är vardagsrummet. Måste ha tag på mattor till både vardagsrum och kök och ska sy nya gardiner och stora soffkuddar samt köpa ramar så jag får upp alla kort jag har. 


Eftermiddagen spenderades med en picknick med hemmagjorda strutglassar, muffins och juice i det något varma men mycket blåsiga vädret. Snicksnackade lite med föräldrar i lekparken men den största underhållningen står ju fröken bus för som haft en riktigt kass dag enligt dagis. Kramsjuk och trött trots den underbara natten. Det hela urartade när någon hade krossat rutan till vår port. Mini började stortjuta och efter lite utfrågning visade det sig att hon var rädd att det skulle vara tjuvar. Lilla smulan! Sen stod hon och förklarade sig för bovärdarna att det minsann inte var vi som hade gjort det där. HAHA! Och ingen ville hoppa hopprep med henne inne (USCH, hatar såna dagar då jag har för mycket att göra, fast det är nyttigt att leka själv också) MEN imorgon åker vi bort ända till Söndag och då är det BARA hon som ska få uppmärksamhet! 


Well, dags att kolla schteeeken i ugnen



 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards