sessilicious

Alla inlägg under mars 2012

Av Sofia - 23 mars 2012 18:45

Jag har verkligen roliga grannar jag, så jag tänkte berätta lite om dem. Det finns två jättegulliga tanter och så finns surkärringen som från dag ett hatat mig trots att jag varit gullig och hälsat. Det hela började när jag hade Åsa och Akila här i somras och hon antydde att Akila (Kamphuden) var farlig fast hon är världens gulligaste och snällaste. JA DET FINNS SÅNA OCKSÅ! Efter det var det väl den här festen som jag förvarnat om, skrivit lappar och bett dem säga till mig om ifall jag på något sätt störde men det gjorde de ju inte, var tydligen bättre ringa KBAB och gnälla istället för att faktiskt fatta att det sista jag ville var att störa någon! Hon har slutat hälsa, fast vi hälsar på henne och hon verkar tro att porten med tillhörande rabatter tillhör henne och hennes råtta till hund. Jag är en sån där skit som röker och faktiskt alltid visar respekt och hänsyn till dem i min omgivning då jag alltid går ifrån om någon ställer sig i samma busskur eller liknande. Ingen annan ska behöva få i sig rök bara för att jag valt att röka. Jag saknar dock ofta askkoppar/fat och finns inte detta brukar jag kasta fimpar i brunnar eller in i buskar så ingen ska störa sig. Självklart har det hänt att jag fimpat på gräsmattan och någon enstaka gång utanför porten men OFTAST, VERKLIGEN OFTAST har jag kastat in dem i buskarna.


Nu fick surfittan till granne för sig att plocka upp fimparna ifrån buskarna och detta måste ha varit ett nödvändigt projekt för henne för sen samlade hon alla fimpar och la dem mitt utanför dörren i en hög för att lixom visa mig vad jag ställde till med. Så, det jag gömde för att inte irritera andra la hon fram mitt så att alla kan störa sig på dem, eller för att visa mig vad jag ställt till med. Jag skakad mest på huvudet och tänket att nu är det krig kärringjävel. Jag tänker då fan inte plocka upp det hon ställt till med. Jag plockar fimpar från andra om jag ser dem i en lekpark men att jag sjunker så lågt som att plocka upp skit hon städat fram för att hon irriterar sig på mig i övrigt. GLÖM DEN! Jag fick då min hämnd och mitt skrattanfall. Dagen efter började det blåsa och nu låg det fimpar över hela jävla uppfarten. Så nu såg det ju ännu mer skitigt ut och detta kommer hon med största sannolikhet att skylla på mig om men hey, det var INTE jag som skräpade ner, jag gömde dem, tryckte ner dem inne i busken, under jorden eller under löv. Skulle KBAB klaga på mig nu ska de få höra ett och annat och jag ska avsluta det hela med att de kan sätta upp något där man kan fimpa i.


Jag vaknade mett ett stort jävla tungt frågetecken. Jag låg iallafall i sängen men hur tog jag mig hit? Soffan var ju brutalt mycket mer trevlig när man kände sig ensam. INTE LIKA STORT DÄR! På min vänstra sida står en hund och glor på mig med blicken: VAKNA KÄRRING, JAG BEHÖVER PISSA! Jag har inget minne av att jag ens kom ihåg att låsa upp dörren åt Sofie igår så hur Appe tog sig in idag är ett mysterium men här är han iallafall och jag ska snart ge han vad han vill ha: Morgontidningen med en lätt promenad i det halvbra vädret.


På tal om just halvbra väder. KAN DET INTE BARA VARA ANTINGEN ELLER? Kom hem ifrån Forshaga igår, ensam. Inte planerat men efter att ha varit till graven och sagt hej till Victor så kändes allt åt helvete tungt. Den där orättvisan spökade och jag ville bara stänga in mig med musiken för att förhoppningsvis komponera ihop någonting som får andra att inse vilken otrolig kämpe han var.


Gårdagskvällen spenderades med att försöka installera program på datorn. Tror alltid jag varit lite mer tekniskt lagd än andra svenssons men så har min pojkvänsrad varit antingen datanördar eller spelnördar. NO HARD FEELING, har mycket att tacka er för! Försökte mig på CRACKS och DEAMON TOOLS men FOLK KAN JU FAN INTE LADDA UPP ORDENTLIGA SAKER. Efter det var det serienycklar och annat krångel så efter att ha släpat upp den stationära, dragit sladdar i hela vardagsrummet, fört över program mellan datorerna SÅ ÄR JAG NU NÖJD, och ska ta Appe under armen och svepa kaffet med hjälp av den andra.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards