sessilicious

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Jag mår så mycket bättre

Av Sofia - 15 juli 2012 09:53

För en tid sedan så var jag verkligen nere på botten. Jag hade allvarligt börjat känna att min mening med livet var på väg att ta slut och det är ju fruktansvärt illa med tanke på vad jag har i mitt liv som borde ge mig en mening men nu blev det så och jag kunde inte riktigt förstå varför. Jag ville bara sova dagarna i ända, ville inte hitta på saker och mitt enda intresse var att låsa in mig och kolla serier på datorn. att gå till affären var en pers för alla blickar var jobbiga, tänk om jag träffade någon jag var tvungen att prata med som skulle se på mig att jag mådde dåligt. Ja, för är det något jag är bra på så är det att inte visa mig svag inför andra. 


Sen insåg jag att mina raseriutbrott, gråtattacker och panikattacker måste bero på något och min älskade påpekade det här med hormonerna i mina p piller. Så när botten var nådd släpade jag mig iväg till barnmorskan och fick erbjudande om att byta och testa andra som var mer naturliga för kroppen. Det tog 2-3 dagar och sen började jag andas lättare, saker började klarna för mig och dimman jag gått omkring i så länge var som borta, trycket över bröstet, ilskan, allt var som bortblåst. 


När allt detta var som bortblåst så kunde jag se andra saker på ett helt annat sätt. Att någon anmält mig till socialen kändes som en skitsak, jag har ju ingenting att bevisa för någon annan, jag vet ju att jag är en bra förälder. Det här med att folk spridit ut att jag tar droger, ja det beror ju på att jag är just den där supermamman som kan städa, laga mat, träna, ha barn och ett fungerande förhållande och göra saker med varandra och vara både pigg och snygg samtidigt. Jag kan göra allt det där för jag fick tidigt lära mig att vill man ha något gjort, ja då får man göra det själv.


Sen finns det flera stora händelser som påverkat mig negativt som jag vet att jag inte kan styra över så då tänker jag inte slösa energi på dem för jag gör det uppenbart bara värre. Jag kan inte hjälpa att halva det jag en gång kallade för familj inte vill ha mig och min dotter i sina liv. Det är synd, men inget jag kan påverka. Jag har en egen familj nu, och jag måste se till den först, annars kommer jag aldrig komma ur allt detta välmående. Jag kan bara minnas alla de fina saker som jag faktiskt minns och inte se förbi allt det dåliga men lägga fokus på de fina minnena. Jag är glad att jag och mami börjar umgås nu igen, att jag kan känna att jag har någon som jag kan vända mig till.


Jag är trött på allt drama, allt skitsnack. Fine, jag älskar skvaller men jag är trött på att vara en del i allas spel, jag kommer inte acceptera det längre för jag har det jag vill ha just nu men jag kommer ta fram lejonhonan inom mig och ryta ifrån när jag känner mig överkörd. Jag har allt precis så som jag vill ha det. Jag har en underbar man vid min sida, min älskade dotter, svärmor, mamma, min farbror med familj, fastrar med familj och det är allt jag behöver just nu för att må bra. Vi planerar vårt liv, vi vill bort ifrån stan, vi vill bygga en familj, resa, jag har hittat han jag vill dela allt med. Om en vecka åker vi till Kroatien, jag får se vart han är född, levt sina första år, det ska bli spännande och kul att få se en del av han som inte många har sett, det kommer ge mig en insyn i hans liv som nästan ingen har och det är allt jag behöver. För ju mer jag kommer dig inpå, ju mer älskar jag dig. 


Jag ska ordna en tid till en beteendevetare och få allt gammalt avslutat, få höra att ingenting är mitt fel, att jag inte kan ta ansvar för andras beteende och handlingar och det är det sista jag behöver göra för att kunna ta alla steg jag vill fram i livet. Till hösten kommer Neven börja jobba, och jag ska göra mitt bästa för att göra det jag med. 


Livet börjar nu!


Saknar dig farmor   men jag kan inte tävla med honom. Så jag är ett samtal bort om du vill ringa! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards