sessilicious

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Vattenlek :)

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37

Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef och då jävlar i gatan blev det vattenkrig. Något som började med ett bus genom att Nev kastade vatten på Josef som träffade mig och jag som hällde en hink med vatten över Neven så slutade det med att alla hällde vatten på alla, till och med Nova och hennes dagiskompis hällde vatten på oss vuxna. En helt underbar dag med andra ord. Blev en värmande tomatsoppa till kvällsmat och nu sover liten och vi ska ha mys :)


Har ett problem jag skulle vilja dela av mig utav. Det är såhär: För två terminer sedan började en kille på min dotters dagis. Problem uppstod snabbt med att denna som var betydligt mindre slog andra barn. Han är drygt 2 år, alltså 2 år yngre än min dotter men slår i både ansikte och kropp. Jag har sett detta med egna ögon och sagt ifrån men alltid känt mig dum som säger till om något andra borde sköta.

Nu har det gått så långt att hon inte ens vill gå till dagis, har ont i magen och blir stel som en pinne så fort hon ser att han är där. Vi tog upp detta på föräldrasamtal och då sa personalen att de var medvetna om problemet. Senast idag sa jag till hur det låg till och då fick jag ursäkten att denna kille inte kan prata än och alltså kommunicerar genom att slåss.

Idag var det nog, då var min dotter ledsen när jag hämtade henne för att denna kille slagit henne när de var ute. Hur ska jag göra? Personalen på dagis verkar ta det med ro men jag tänker inte lämna min dotter där om hon känner sig otrygg. Dagis ska ju vara en trygg plats för de unga och inte skulle detta accepteras i skolan? 

 

Jag blir så förbannad och ledsen!

 

Well, imorgon ska jag iväg för att disskutera möjligheterna med att få en större lägenhet och gissa vem som ska hugga huvudet av den som säger emot mig och mina sömnproblem de veckorna jag har mini. Det må vara ett ilandsproblem men jag vet inte varför och det stör mig men jag vaknar direkt hon rör på sig och gissa vem som blir ett monster utan sömn. Allt påverkas utan sömn plus att jag vill att hon ska få ett eget rum så hon kan få vara barn och leka och skapa och allt det där. anyway! Nu ska jag se på desperata hemmafruar och njuta av min man!

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Av Sofia - 15 juli 2012 09:53

För en tid sedan så var jag verkligen nere på botten. Jag hade allvarligt börjat känna att min mening med livet var på väg att ta slut och det är ju fruktansvärt illa med tanke på vad jag har i mitt liv som borde ge mig en mening men nu blev det så o...

Ovido - Quiz & Flashcards