sessilicious

Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia - 29 juni 2012 19:35

Vi har semester och vi äskar det. Bara njuter av friheten att kunna lägga sig ute och sola och på 10 sekunder kunna gå in och ta en kopp kaffe. Är så tacksam för denna möjlighet. Kan även berätta att nu är Kroatoenresan bokad och om inte jag får ett nervöst sammanbrott innan vi åker på grund av flygrädsla så åker vi den 23e Juli och stannar i en vecka. UNDERBART! Ska packa lätt och njuta av allt min man har att visa. Så, eftersom jag inte har tid att sitta här och skriva, (Ska åka och handla, hälsa på Victor och sen hem för att baka en tårta) så är det dags att röra på rumpan men ska bjuda på lite bilder först. Puss!


   '

Sommar sommar sommar


 

Rätt nöjd så


 

Vi fick iaf minst två fina dagar här :)



 

Ut och sola :)


Ut   

5 kilo till, sen är målvikten nådd


  

Tihi :)



Av Sofia - 24 juni 2012 22:26

Finally har jag lärt min dotter att älska det bästa man kan få i present. SMYCKEN! Så här används det flitigt. Hello Kitty armbandet fick hon av Nevens mamma och armbandet fick hon av Sandra i 2 årspresent. 


 

Av Sofia - 24 juni 2012 22:05

I Torsdags flydde vi fältet till Forshaga för att bland annat fira midsommarhelgen och skura altanen från pollen. Haft en underbart mysig och trevlig helg. Torsdagen spenderades med inhandlingshysteri. Uh vad jag gillar folksamlingar. Kvällen avslutades med tidernas godaste tacopaj. Jag älskar att överträffa mig själv. 


Fredagen var det då dags för att städa altanen. Det visade sig att Nev tyckte jag skulle duscha och jag lovar, jag var måttligt road av det. Blev en tur till hembyggdsgården för att dansa runt stången men det blev dans på gräsmattan bredvid istället. Försök få in mig bland folk jag inte känner och hoppa som en groda. Mycket gör jag för min onge men hade inte varit så snyggt med en avsvimmad groda som hyperventilerar. Anyway, fick lite mysprat med Lars och Jennie. Självklart var jag så kreativ så jag gjorde 2 kransar. Ibland är jag bara för bäst. På kvällen grillade vi allt som gick att grilla, eller snarare, jag hamnade vid grillen. Tackar stort för detta förtroende ;) Mätt som en gris var det självklart fotboll på tv och ja, det var ungefär där min kväll slutade.


Lördag, åh du underbara lördag. Vad fan gjorde vi nu då? Jo, jag bakade, och jag bakade inte vad som helst utan en födelsedagstårta till Nevs morbror. Så det tog nog hela dagen mer eller mindre men det var det värt med det berömmet jag fick för den. Åh så jag vill dra igång med mina cupcakes. Nu nu nu! Underbar mat och trevligt sällskap, synd man inte kan vara på toppen och skratta inpå småtimmarna men ibland vill det sig inte bara. Det går över, det gör det alltid.


Äntligen hemma för en natts ordentlig sömn. Att sova 2 personer i en 90 säng varav en av personerna glömmer bort att det ligger en till i...ja, men jag gillar att hångla med väggen ;) Sen har vi haft en kvällspigg tjej som inte vill missa något och detta har gjort mig kluven. Ska hon få vara med oss (Är ju trots allt helg) eller ska hon sova som vanligt. Det slutade med att hon fick vara med oss till hälften och iallafall försöka varva ner i soffan framför en film men det betyder ju inte att man ska ta sovmorgon enligt henne. Varför sova länge när man kan få krypa ner och mysa med mamma i soffan och tävla om vem som tycker om vem mest och bara gnugga näsan i all evighet. Jag älskar dig Nova och du är värd varenda vaken timme. Nu lite bilder!


 





 




  


 

Av Sofia - 24 juni 2012 21:55

 

Av Sofia - 20 juni 2012 21:14

Dagens bild är tagen mellan kronoparken och stockfallet en härlig vardagskväll då vi promenerade bort alla dumma tankar och njöt av varandras sällskap. Det var jag, mitt hjärta och Sara. Fröken Sara stod för fotograferandet och vi tackar dig så hjärtat för denna fina bild. 



 

Av Sofia - 20 juni 2012 20:48

                                                                       

Ovido - Quiz & Flashcards