sessilicious

Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

Socialanmälan

Av Sofia - 14 juni 2012 10:03

Här kommer bilden jag utlovat er läsare om hur anmälan mot mig och Neven ser ut. Aldrig sett det så förut men personen i fråga drog inte bara in mig i skiten utan blandade även i Neven och tänkte sätta han i skiten. Nu är det så att han också lämnat ett negativt prov så ta er i röven dumhuvud. Grejen är att min kära man inte släpper lika lätt på saker som jag gjorde en gång i tiden vilket har fått mig att inse mitt egna värde. Ja, kanske dags att akta sig för juggemaffian på riktigt ;) 



   


Jag undrar vilken stadsanställd bitterfitta som velat mig illa i några år som har skrivit detta för att i hopp, kanske få uppmärksamhet? För det första, jag är inte dummare än tåget, jag är förbannat jävla smart. Så, de som jag känner väl, de som påstår sig känna mig väl och de som har varit på fester hemma hos mig, skulle aldrig och då menar jag aldrig skriva detta. Om ni vill få mig att tro att det skulle vara de två personerna jag är oense med som spred rykten så tror ni också fel för de är inte tillräckligt intelligenta för att skriva ett brev på detta sätt. Att skriva att min dotter är hemma och ser detta är skamligt, hur kan någon ens yttra sig om detta. Jag vågar knappt ta ett glas vin när jag har henne hemma för jag vet att folk som ni är riktiga fittor när det kommer till sådant. Så "erat" försök att få mig att tro att något pucko skrivit detta genom att lägga in en punkt och ett "och" i en mening för att få mig att tro att det var någon annan misslyckades ganska rejält. Jag har hört mig för, alla håller med mig. Jag har utan bakgrund frågat följande:


Vem skriver namn på följande sätt: Efternamnet först och förnamnet sist?

Vem kan leta upp personnummer med de fyra sista siffrorna.

Vem kan ta reda på vart någon är folkbokförd?


Svaret blir, de flesta, förutom det där med namnen. STADSANSTÄLLDA MYNDIGHETER skriver på detta sätt, sjukhuspersonal, lärare, you name it. Men nu till skrällen, det du inte tänkte på: HUR kan någon ta reda på vart Neven är folkbokförd och att det är just hans mamma som bor där? Jag menar, det kan lika gärna vara en moster, faster, mormor, och i ärlighetens namn, vem i våran ålder använder ordet folkbokförd? 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards