sessilicious

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Utvecklingssamtal och drogtest

Av Sofia - 5 juni 2012 20:50

Mycket händer. Igår var det utvecklingssamtal för mitt lilla hjärta. Uuuh så glad jag är över att vi har fostrat denna guldklimp till att bli som hon är. Lovord från fröken kan jag lova. Skönt med feeback. Mini är alltså en bra kompis, alla ska få vara med. Hon är full fart framåt men ändå försiktig och hon har börjat ta det med ro att mamma och pappa inte längre bor ihop, då det var lite ledsamt i början men med klar förbättring. Bra på naturkunskap och matte (Ja, de har börjat med något nytt angående läroplanen) Fröken hade gjort en intervju med henne och nu går mini omkring här hemma och intervjuar oss vuxna med frågor som: Vad tycker du om att göra. Kom på mig själv förut när hon somnat att jag svarade enkla saker som att träna, pyssla och hålla på med musik. Glömde det viktigaste och det är ju att vara med henne, så det måste jag berätta för henne det första jag gör till morgonen. Hon är ju mitt allt.


Sen att det finns papphuvuden till åsnor som ska försöka göra så att jag blir av med henne är ju en annan femma. Idag var jag till familjeenheten efter att det anonyma tipset kom in. Jag bad att få göra ett kissprov på studs och jag ger dig anonyma tönt mitt allra längsta finger och säger fuck you, jag hade inte en enda drog i blodet så BITE ME! Härligt att jag fick läsa brevet, härligt att jag insett mer eller mindre vem det är och härligt att jag inte är klar med detta. Försök ta min dotter ifrån mig och jag blir ett monster. Försöka duger, men kom igen, försök med något bättre nästa gång.


Nu ska jag skriva klart min anmälan och imorgon är det jag som går till polisen. Vi får se vart det leder. Ingen förtalar mitt föräldraskap men jag antar att det är jag som går ur ronden som en vinnare i och med att provet inget visade. Ha en bra dag allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards