sessilicious

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

8

Av Sofia - 28 maj 2012 17:02

Så idag är det alltså 8 månader sen jag träffade min drömprins. 8 månader är ju ganska lite i jämförelse med 20 år men hey, det är en början. En jävlig bra början. Så, jag hade tänkt att spara den här historien till vår ettårsdag men jag tar den nu istället då min man leker snickare och då jag vääääntar på att få åka och sola. 


Alltså! Jag var rätt lett på alla killar. Det var sommar 2011 och jag kände bara ett enormt sug av att hugga vissa delar av varenda skapelse på denna jord som nämnde mig i kommentarer som blond, snygg, bröst osv osv osv. Av någon anledning började jag hänga på en sajt där man kan träffa lokalt folk. Även här blev jag besviken. Det var det vanliga pratet om "Åh, du är så snygg", osv osv osv i all oändlighets oändlighet och så kommer HAN, och pratar om paprikor! Ungefär där var jag fast. Haha! 


Så en kväll när jag fått otaliga raserianfall på min dator som vägrade spela in (ja det var jag som glömde sätta på mikrofonen) Blondiedeluxe. Av ren ilska lägger jag mig i sängen och surar. PLING säger det i telefonen och jag tänker: Vem vågar skriva till mig nu när jag är såhär arg! Att det sen visade sig vara HAN som satt uttråkad på akuten med trasigt knä var nog bara tur för annars hade jag blivit en telefon fattigare också. så jag fick alltså en förfrågan om att OM jag beställde en pizza till han på akuten så skulle jag få fem kronor. Jag kände att jag behövde vara snäll mot någon för att inte krasha datorn och ilskan skulle lätt gå över med lite luft så jag tänkte: Why not. Dock ångrade han sig mitt i allt och jag tänkte: Jaha, han också! MEN, sen kom det ett till där han skrev att om jag ändå inte hade något för mig så kunde jag komma till akuten. So i did. 


Ja, där satt jag ute på muren och kedjerökte och skakade som ett asplöv. Helt plötsligt insåg jag att jag var nervös. Inte sådär trött på alla killar utan sådär pirrig. Så medans jag satt där och funderade på hur han såg ut på riktigt, vad jag skulle säga, hur jag såg ut (Där fick jag panik eftersom jag hade träningsbyxor och sletna skor på mig, som dessutom var trasiga). Helt plötsligt RINGER han. Panik panik panik. Så jag svarade och försökte visa mig kaxig och han frågade väl mer eller mindre hur man tog sig ut ifrån akuten (Amatör ;) )


När jag ser han komma uthaltande, sådär hjälplös så fick jag en aaaaw känsla jag inte fått på länge och så kommer det: HAN PEKAR FINGER ÅT MIG! Hahaha säger jag bara. Chocken kom och aaawkänslan försvann. Jävla man..Just det! Pizza blev det inte utan jag försökte i ett desperat försök slänga ihop några smörgåsar. Detta var på den tiden jag inte åt någonting så jag försökte skrapa ihop det allra sista smöret och pålägg var ju bara att glömma. Så med trasiga skor och smörgåsar som en treåring skulle göra bättre försökte jag alltså charma denna man.


Vi satt där ute ett tag och kollade på en frustrerad polisman och planerade att sno polisbilen. Slogs lite som bara vi kan och han plågade sig igenom mina torra smörgåsar. När vi ska gå så går min sko helt sönder och jag vill bara lägga mig ner och skratta. Han avslutar hela kvällen med att ge mig en slängkyss och där var jag defenitivt FAST!


På kvällen fick jag ett sms där han skrev att han var tvungen att kompensera mina torra smörgåsar med ren parmaskinka. Haha! Stackarn!


Det var vår första kväll, under samma vecka hann vi ses en gång kort ute på stan och den absoluta hiten där vi två blev en mer eller mindre var helgen då vi var på Ankan. Jag satt och väntade på honom och när han väl kommer är det som om bara han är där. Allt annat är luddigt. Sen tillbringade vi kvällen på ankans balkong och en vän frågar mig vid ett tillfälle om jag behöver hjälp därifrån, men nej tack. Jo jag var lett på killar, sen kom HAN och då kunde jag inte vara det längre.


Den bästa kvällen i mitt liv från då avslutades med dragspelsspelande gubbar som spelade gudfadern mm i en halvtimme åt oss och vi tog en promenad hem. Nu sitter vi här och leker älskar, älskar inte med en stackars myggas ben och jag kan bara säga en sak: Jag är en lyckligt lottad kvinna som träffat någon som är lika störd som mig.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards