sessilicious

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Berg och dalbana

Av Sofia - 10 maj 2012 20:35

Jag anser inte mig själv vara tjock men ändå hatar jag min kropp. Vad detta beror på kan jag nog skriva en bok om och de senaste fem åren har jag mixtrat ganska vilt med mat och dieter för att uppnå perfektion. Detta ledde tillslut till att jag inte åt alls. Jag saknar den kropp jag hade innan jag fick barn. Jag saknar fastheten och jag blir arg på mig själv när alla andra lyckas men inte jag. I mina ögon är alla andra snygga kändisar och supermodeller som kanske fött tre-fyra barn men fortfarande ser helt brutalt snygga ut. Jag kämpar och kämpar och kämpar men fastnar någonstans i att sluta äta och då skriker min kropp och strejkar. MED ALL JÄVLA RÄTT! Nej, det var längesen jag var pinnsmal men undrar verkligen hur min kropp mår på insidan när jag sätter den i ketos om och om igen och tränar stenhårt. 


Jag försöker hitta en metod som passar mig. Där jag kan äta normalt, träna rimligt men ändå gå ner i vikt. Just nu har jag ett mål och det är att gå ner tio kilo på 6 veckor. Ja, det är ett orealtistiskt och tufft mål men jag slutar aldrig tro på mig själv och vill jag dit, ja då kan ni faktiskt stötta mig. 


Jag kommer nog alltid få leva med en liten del av min degmage, eller mina bristningar och även tyngdlagens kraft men det betyder inte att jag gillar det eller ser det som något vackert. Ja jag har burit ett barn i min mage. NEJ, jag tycker inte det är snyggare med bristningar och degmage för det. Det fina i att ha burit ett barn är ju faktiskt barnet i sig. 


Anyway, inlägget blev inte som jag hade tänkt mig men jag var bara tvungen att kasta ut lite känslor som ni kan skratta åt och håna åt, mycket nöje!




 

 
 
Sanne

Sanne

10 maj 2012 20:49

Jag känner precis som du. Jag har fått två barn på 2 ½ år och min kropp är helt förstörd med bristningar och degmage. Jag blir mer och mer "nöjd" eller kanske van, med min kropp för varje dag. Men jag håller ändå på och dietar och håller på..sjukt egentligen.

Jämför dig inte med supermodeller och kändisar, de har helt andra förutsättningar än vi.

Jag har hittat en grej jag ska börja på i juni. Fitnessfighten heter det, folk får helt otroliga resultat på bara 30 dagar. gå in och kolla, kanske vi kan peppa varandra?

www.fitnessfighten.se :)

http://www.minvilja.bloggplatsen.se

Sofia

11 maj 2012 13:27

Hejsan!

Det är just det att jag börjar bli van, van och lat och bekväm vid att ha både degmage och lite mer att ta i vid rumpan men jag vill ju egentligen inte ha det så. Nu har ju jag en underbar man som faktiskt säger att han tycker om mig så och han är emot att jag ska ner tio kilo MEN jag vill ju vara nöjd med mig själv också, för att må bra långt där inne.

Det där med förutsättningar har du så rätt i. Tack, behövde bli påmind om det igen men ändåså känns det som: kan de kan jag men på mitt sätt.

Jag går in direkt och kollar och tycker verkligen vi peppar varandra :)

 
Sanne

Sanne

10 maj 2012 20:54

Förresten är du ju sjukt snygg på bilden, du borde vara stolt! :) Jag vet att det är svårt att acceptera sin nya kropp efter en graviditet, man är ju van vid att se ut på ett visst sätt..:/

http://www.minvilja.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

10 maj 2012 21:24

Du kan INTE gå ner 10kg till. Då kommer du att försvinna helt.Du är redan smal och fin i kroppen.

http://minvackrafamilj.wordpress.com

Sofia

11 maj 2012 13:25

Tack för peppet Jessica och jag kan hålla med dig till viss del. Smal är jag ju, men jag har fortfarande det där punktmarkerade fettet över lår, rumpa och till viss del mage. Midjan är smal men det är det nedanför som är kvar efter graviditet som irriterar mig. SEN om det ens går att få bort med enbart träning och kost är ju en annan femma.Mitt BMI och min fettprocent är enligt normen okej. Jag är alltså inte sjuklig på något sätt eller i närheten av fetma MEN mitt huvud spökar och jag vet inte HUR jag ska bli av med dem men tack söta du, jag behövde verkligen höra detta från någon annan än min gubbe :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards