sessilicious

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

Fif besök

Av Sofia - 5 maj 2012 21:39

Idag är det Rehab i Forshaga som gäller och jag har ännu en kväll blivit bortskämd med god mat. Har smakat bläckfisk i vitt vin för första gången och det var typ: tugga tugga svälj svälj och sen försöka känna vad det smakade. Jag vet inte om det var gott eller inte. Det smakade nästan som musslor i början som jag förövrigt kommit att gilla galet mycket men det här var så märkligt. MEN, med en man från Kroatien så lär det ju inte vara sista gången jag äter bläckfisk så antar det bara är att vänja sig eller helt enkelt, lära sig att tycka om det. MEN, det finns mycket svensk mat jag inte heller äter. Typ leverpastej och kaviar. Anyway, till detta fick vi supergod potatis, tomater och aubergine i ugn med mozarella och toppat med parmesan. och och och och och och (irritationsobjekt 2.0) eeeeeh.....jo sallad med rödlök, fetaost, kalamataoliver och körsbärstomater samt ruccola. Sen stektes pandausfilé och matkoman var ett faktum. 


Sen drömde vi oss bort till Kroatien på en svinkall altan men jag längtar dit. Till stränderna, havet, alla byggnader, chansen att få åka till Venedig som tar nån timme från Pula. Kommer bli oslagbart, en milstolpe i mitt liv, att ta mig utomlands med någon som jag älskar så hårt.


Fick en skitsnygg vårjacka och ett par benettonbyxor av Nevs mamma och gissa en som är hyperglad. Så tack! Och tack för att vi får vara här mellan varven och stöka ner. 


Till desserten blev det iallafall (klart vi måste ha dessert) vaniljyoghurt med melon, banan, hallon, blåbär med riven choklad och citronskal. 


Hepp, soffläge blir till en film. Imorgon blir en blanddag med lite städ, ett besök till kyrkogården för och besöka Victor för att sen åka hem och planera vart den nya soffan ska stå (vi ska få en hörnsoffa)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards