sessilicious

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Löpning

Av Sofia - 2 maj 2012 19:07

Oh my good så det tog! En powerwalk blandat med löpning. Jag har bara ett fyra tips när det kommer till löpning som jag tänkte dela med mig utav!


1: SKOR, att ha ett par bra skor som är gjorda för löpning/gång är mitt nummer ett för att det mer eller mindre är ett måste. Tror knappast jag behöver utveckla mig mer där.


2: MUSIK, med rätt musik i lurarna så kommer du autoatiskt bli mer peppad att springa fortare. Jag som vet på ett ungefär hur min runda kommer att se ut lägger upp låtar efter hur jag kommer springa/gå. Jag lägger upp ett förslag på en låt längst ner på sidan :) glöm inte att byta musik mellan varven men försök även att ha samma låtar en vecka åt gången för att minnas när du ska börja ladda för mer ös i benen.


3: TERRÄNG, ganska nyupptäckt för min egen del men att springa på asfalt kan slita på benen i längden. Därför tipsar jag om, ifall du nu springer på asfalt att om du har möjlighet vika av på en gräsmatta eller varför inte sand? Kasta dig ner i en sandlåda och ös på med spring i benen så kommer det ta lite extra.


4: FLÅS, alla vet nog att ett bra flås är grunden till att kunna springa. Flåset hjälper till med uthålligheten och jag minns när jag började springa hur mina korta snabba andetag rent utav hjälpte mig igenom en runda. Glöm inte bort att ta de djuuuupa lååååånga andetagen när du byter till gång.


5: VÅGA, våga springa bland folk, våga göra övningar så som utfall eller hoppa hopprep mellan varven. Vem ska döma dig? Och för vad ska de döma dig? Låt dem fnissa då. Bara för att de inte vågar gå mot en bättre hälsa så behöver ju inte det betyda att du ska strunta i det. Stå på dig, jag avgudar folk som vågar springa offentligt. Det har lärt mig att fokusera på löpningen och ingenting runt omkring och på så sätt når jag mitt mål!


Så, upp med näsan i vädret, snöra på dig skorna, fixa musiken och ut och spring och se hur kilona rasar och din kropp byggs upp på ett vackert sätt. Yupp, idag slår jag ett extra stort slag för löpning och halvdör littegranna i soffan! so long!


Ps: Blanda löpning med powerwalks under samma runda, du bränner så sjukt mycket mer! Just JÄVLAR, en låt var det! Sök på Sak Noel och Alexandra Stan och så kommer det komma upp en mix med deras what the fuck och MR Saxobeat 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards