sessilicious

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Jag älskar han

Av Sofia - 2 maj 2012 18:44

Jag älskar han, det gör jag verkligen. Han har bara ett problem och det problemet är ATT HAN KAN IRRITERA SÖNDER MIG VARENDA VAKEN SEKUND OCH DET VÄRSTA ÄR ATT HAN VERKAR NJUTA UTAV DET! Eller så är det så att det är jag som är lite smått paranoid, hysterisk, ja ni vet sådana dagar då hans mobil plingar en gång för mycket, då han tar lite för mycket parfym eller inte tar i en som vanligt, fast han visst gör det men man måste hitta något fel. Säg inte att ni inte har såna dagar, Åhjodå det har ni visst det, det blir lättare om ni erkänner det för er själva!



Så han tog en öl eller två, SO WHAT? Han träffade sina vänner utan mig? SO WHAT? Han kom hem senare än räknat! SO WHAT? Jag fick göra allt slitgöra själv, SO WHAT? Jo det ska ni veta att jag kanske också ville ha en öl och njuta i solen men har man en unge på tre år så får man inte ta en öl i solen för då är man en dålig mamma! Jag kanske också ville umgås med hans idioter till vänner (No hard feelings,jag tycker om er egentligen) bara för att inse att den sista idioten INTE ÄR FÖDD (Syftar på mig själv) Jag kanske ville ha hjälp med att välja paprika i affären (NU BLEV DET INGEN JÄVLA PAPRIKA) och jag kanske ville ha hjälp att bära två tunga kassar och en treåring vars ben slutade fungera shipshop bara sådär!


Jag kanske inte ville prata med läskiga grannar ensam och låtsas gilla andras ungar ensam och fly i ren panik när den jobbiga cykelungen med monstertutan kom för att inte köra ner sand i hans hals. Jag kanske behöver dig för mycket vissa dagar så jag mest vill kväva dig med en kudde och köra runt på dig i en rullstol bara för att ha dig nära. Mest av allt är jag nog rädd för att du ska hitta något bättre än en sliten småbarnsmorsa med bristningar och degmage men det skulle jag ju aldrig erkänna.



För har man blivit bränd (Nämner inga namn) så har man i mitt fall blivit grillad och friterad som en nugget för ingenting kan vara mittemellansmärtsamt för mig. Uppenbarligen var jag en ond sköldpadda som åt upp andras barn i mitt förra liv så som jag blivit belönad med assholes i detta (Nämner fortafrande inga namn) Så tillsist tror man att alla är likadana. Man ser tecknena man inte såg då men som man borde ha reagerat på, man tror man är smart, man tror man har lärt sig något och man tror att man vet allt om otrohetstecken. I själva verket förstör man bara för sig själv genom att skrämma iväg den andra åt helt fel håll, tillsist kanske, till och med in i någon annans armar för att man krossat den andra så totalt att denne söker tröst hos någon annan (Otrohet är alltid självvalt men man ÄR alltid två i ett förhållande och vill man behålla något så ska man inte bara finnas där i de bra stunderna utan även finnas där i de svåra) OCH ibland kanske de svåra stunderna just är när din egna svartsjuka tar överhand.



Ja du har ljugit för mig ditt arsle, flertalet gånger och jag hatar dig för det. Ja, du har brutit löften ditt fanskap, och jag förlåter dig inte för de sakerna men jag godtar din ursäkt och ser det som ett sätt att du fortfarande är en skitunge som lever och lär. Tro inte att mina hårda ord är så brutala som de låter för som jag skrev i början. Jag älskar faktiskt han och jag vill dela allt med han men denna galla jag spyr över min bättre hälft är inte för att förnedra han som jag inom snar framtid kommer få höra när han kommit halvvägs i inlägget utan det är för att lära mig något, se tillbaka och tänka på en vis väns ord: Du kan inte kontrollera allt MEN MAN FÅR LÄRA SIG ATT SAMSPELA...och han har ju rätt. Jag kommer bli mer dum i huvudet om jag försöker så med detta sagt ska jag avsluta med väl valda ord som hans logg på facebook fick smaka på förut. Hoppas ni lärde er något, blev något klokare och baby, DU ÄR MIN KUNG och allt bra du gör, all god mat du lagar och att du håller om mig hårt och mosar mitt huvud med din kudde eller pussar min panna, det överväger allt för det kan bara jag få!



"Trots allt älskling så är det du och jag tills den ena dödar den andre och jag kommer inte lämna din sida! Du är det mest puckade fanskap jag känner men puckon dras till puckon och hey, jag är inte bäst jag heller jämt (det är en lögn men vill inte ljuga ;) ) Så, hoppas du sover gott i soffan och att du vaknar upp imorgon och har ont i varenda del av kroppen. Jag och Nova ska njuta av varenda kudde. Imorgon ska du få dammsuga också, så nu har du något att se fram emot ;) Din så jävla länge du står ut!"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 17 augusti 2012 20:35

Hejdå bloggen, vi ses kanske i framtiden om jag inte blir kändis. Just nu är du inte rätt för mig och jag tacka alla läsare som följt mig :) puss ...

Av Sofia - 15 augusti 2012 19:37


Efter dagis tog vi ett paket plättar och sylt och gick ner till Karmen. Nova älskar att vara där och leka i vattnet och cykla. Mycket barn och liv och så kom Elin med glass och dricka och så blev det mys av allting. Lite senare kom Neven och Josef oc...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:12

Häromnatten när vi skulle åka buss så skulle vi beställa smsbiljett. Den telefon vi skulle beställa ifrån hade problem med simkortet och ville ta lite tid på sig att starta så när bussen kom fick vi lite panik. Vi bad busschauffören om att få åka med...

Av Sofia - 12 augusti 2012 20:05

I fredags blev jag hela 25 år och tacka fan för att jag fick åldersnojja direkt. Känns som jag ligger efter i livet. Så mycket jag skulle vela ha haft gjort för längesen men antar att det inte är för sent för att kämpa vidare. Snart är det iallafall ...

Av Sofia - 3 augusti 2012 10:37

Ska sammanfatta vår Kroatienresa och bjuda på många bilder :) Mycket nöje!  Måndag Vi gick upp mitt i natten för att åka till Norge där flyget skulle gå runt halv åtta på morgonen. Flyget som skulle ta oss till underbara Kroatien. Lagom nervös...

Ovido - Quiz & Flashcards